FAQ

Podstawą są buty z twardą podeszwą, najlepiej za kostkę oraz wygodny podkoszulek pod mundur i ewentualnie dres, jeżeli temperatura nie rozpieszcza. Niektórzy gracze stosują również chusty na szyję, rękawice czy ochraniacze na genitalia, jednak nie jest to konieczne.
Tak, jeżeli tylko zmieszczą się do maski (co w większości przypadków się udaje). Natomiast jeżeli masz wybór, to polecamy soczewki. Okulary mogą nie być zbyt komfortowe.
Paintball nie ma ograniczenia wiekowego, jednak przyjmujemy zasadę, że osoby przed trzynastką muszą przyjść z opiekunem.
We współpracy z partnerami zapewniamy transport, nocleg oraz katering dla naszych Gości. Musimy poznać Twoje wymagania, a następnie przedstawimy Ci najkorzystniejsze oferty.
Nie mamy limitów czasowych. Wszystko zależy od intensywności rozgrywki oraz ilości kulek na gracza. Większość grup spędza na polu 2.5 - 3.5 godziny.
Pytanie, które najczęściej pojawia się u nas na polu. Tak, czuć uderzenie, może pojawić się mały siniak, jednak w ferworze walki oberwać kulką od najlepszego przyjaciela nie jest niczym strasznym. Paintball jest bezpieczny, jeżeli gracze stosują się do przyjętych zasad bezpieczeństwa.
Różnie, zależy od gracza. Jednemu wystarczy 200, drugiemu natomiast 1000. Przeciętnie jednak jedna osoba zużywa około 400 kulek. Jedno jest pewne - amunicji nie może zabraknąć!
Tak. Kulki wypełnione są całkowicie obojętnym dla ludzi barwnikiem naturalnym. Aby wyczyścić ubranie z plam po paintballu, wystarczy użyć ciepłej wody z mydłem.
Prosta walka opierająca się na zdobyciu flagi przeciwnej drużyny i dotarciu z nią do własnej bazy. Jeśli uczestnik niosący flagę zostanie trafiony, musi odłożyć flagę na ziemię w miejscu trafienia. Aby kontynuować grę, inny członek drużyny musi podnieść flagę i może się z nią dalej przemieszczać. Każda z drużyn wyznacza sobie obszar własnego terytorium (bazy), gdzie będzie zamieszczona flaga - ew. flaga zawieszona jest na maszcie i należy ją wciągnąć na maszt. W promieniu 10 metrów od flagi może znajdować się maksymalnie do 3 osób z drużyny broniącej (przy drużynie liczącej powyżej 5 osób). Jeśli chodzi o tzw. życia w tej rozgrywce, zasady są standardowe (po jednym życiu dla każdego chyba, że wszyscy uczestnicy gry umówią się, że jeden gracz ma więcej niż jedno życie ). Gdy braknie uczestnikowi kulek w czasie gry jest to równoznaczne z wyeliminowaniem z gry tego członka drużyny.
Najbardziej popularny scenariusz gry leśnej. Zdecydowana większość gier leśnych (scenariuszy) to modyfikacje i rozwinięcia tej właśnie gry. Tutaj gracze dzielą się na dwie drużyny. Każda z drużyn jest oznakowana. Zadaniem drużyn jest eliminacja wszystkich członków drużyny przeciwnej. Gra powinna być ograniczona czasowo. W momencie upłynięcia czasu zwycięża drużyna, która wyeliminowała większą liczbę przeciwników.
Gracze wraz z sędzią rozgrywki gromadzą się w środkowym miejscu pola paintballowego, po czym na sygnał rozbiegają się i zajmują przeszkody - na ten fragment gry mają określoną ilość czasu (30 sekund). Po jego upływie rozpoczyna się właściwy etap rozgrywki, w którym można już korzystać z markerów. Od tej chwili każdy zdany jest tylko na siebie, a wygrywa ten, który najdłużej pozostanie nietrafiony. Gra powinna być ograniczona czasowo.
Ochrona Prezydenta - Grupa podzielona zostaje na 2 zespoły specjalne: Ochronę i Terrorystów. Spośród chętnych wyłania się uczestnika, który zostaje Prezydentem. Ochrona musi bezpiecznie dostarczyć Prezydenta w określone miejsce. Zadaniem Terrorystów jest rozbicie szeregów Ochrony i wzięcie Prezydenta w niewolę.
W grze może wziąć udział od 3 do 6 zespołów 3-5 osobowych. Każdy zespół posiada swoją bazę i flagę. Zadaniem zespołu jest zdobycie jak największej ilości flag lub wyeliminowanie przeciwników. Jedną flagę można zdobyć tylko raz - można odbijać flagi drużyn po wyeliminowaniu wszystkich członków drużyny. Członkowie drużyny broniącej nie mogą przenosić swojej flagi, a broniąc jej muszą zastosować się do odległości 10 metrów od flagi. W promieniu 10 metrów od flagi może znajdować się maksymalnie do 3 osób z drużyny broniącej (przy drużynie liczącej powyżej 5 osób). Gra kończy się po upływie wyznaczonego czasu, zebraniu wszystkich flag przez jedną drużynę lub wyeliminowaniu wszystkich członków przeciwnych drużyn. Gdy braknie uczestnikowi kulek w czasie gry, jest to równoznaczne z wyeliminowaniem z gry tegoż członka drużyny.
Bardzo ciekawa alternatywa dla znudzonych zwykłwym wybijaniem przeciwników. W grze udział biorą dwie drużyny. Zadaniem każdej z drużyn jest wzięcie do niewoli 4 jeńców i doprowadzenie ich do swojej bazy. Jeńcem zostaje osoba, która jest trafiona w ręce albo nogi. Trafienie w korpus lub głowę traktowane jest jako wyeliminowanie. Statut jeńca jest ściśle określony. Zawodnik, który zostaje jeńcem, musi usiąść na ziemi i trzymać się jedną ręką za głowę. Nie może się poruszać, ani strzelać. Jeżeli dotknie go atakujący, to musi podążyć za nim do bazy przeciwnika. Zawodnik eskortowany musi mieć rękę na głowie, aby się odróżniał od osoby eskortującej go. Jeniec może zostać oswobodzony w dwojaki sposób: przez wyeliminowanie eskorty i dotknięcie - klepnięcie w prawą rękę przez swojego gracza lub przez odbicie go z bazy przeciwnika (również dotknięcie przez swojego gracza). Gra kończy się, gdy jedna z drużyn pochwyci 4 jeńców i odprowadzi do swojej bazy, po czym, znajdując się w bazie, pomacha flagą nad głową.
Kilka drużyn na ograniczonym terenie jednocześnie gra na wybicie. W grze bierze udział kilka (ok. 4-6) pięcioosobowych drużyn. Gra polega na zdobywaniu punktów. Punkty przyznaje się za wyeliminowanie zawodników z drużyn przeciwnych. Czas ok. 15 min. Aby ułatwić liczenie punktów, każda drużyna może grać w towarzystwie sędziego oraz używać różnych kolorów kulek (w praktyce trudne do wykonania). Przepisy są podobne jak w przypadku innych gier: gra zaczyna się po sygnale startu; trafiony wypada z gry; zakaz komunikowania się po trafieniu. Nie ma punktów za członków drużyny, którzy dotrwali do końca. Wygrywa drużyna z największą ilością punktów.
Flaga w wariancie hardcore czyni nieśmiertelnym człowieka, który akurat ją ma, przy czym miarą nieśmiertelności jest ilość bólu, który może znieść. Jak ma dosyć, to rzuca flagę (przeciwnik jej nie może zabrać) i schodzi z pola. Następny gracz może ją podnieść i próbować zanieść do bazy. Scenariusz ofensywny - coś dla twardzieli.